Je krijgt deze Nieuwsbrief toegestuurd omdat je je hiervoor hebt aangemeld bij miraclesincontact.nl. Je ontvangt de Nieuwsbrief altijd rond de 20e, behalve in juli.
Komt het niet duidelijk over, klik dan op de link voor de onlineversie. Alle aankondigingen hieronder zijn aanklikbaar voor meer informatie en inspiratie!
Fijn als je deze nieuwsbrief doorstuurt naar vrienden en kennissen die misschien ook geïnteresseerd zijn.
De redactie
1. Ontmoetingsdagen
Doorn Iedere eerste zondag van de maand, met uitzondering van juli en augustus. Als de zondag op een algemene feestdag
valt, wordt de middag één week verschoven. LET OP: Zo wordt de Nieuwjaarsbijeenkomst, die op 1 januari zou vallen, verschoven naar 8 januari 2023.
Zondag 6 november - Nicolien Gouwenberg Niks meer aan doen
Via ZOOM te volgen - aanmelden is noodzakelijk. KlikHIERvoor aanmelden Zoom. Denkt u aan de mogelijkheden voor een donatie? Klik HIER voor Zoom instructies.
Utrecht Iedere derde zondag van de maand, met uitzondering van juli en augustus.
Zondag 20
november - Joachim Vreeman De Cursus en het geheim van de Katharen
Kunnen we leren om verlicht
te worden? Zelfrealisatie valt uiteraard niet te leren. Simon Schoonderwoerd legt uit hoe de Cursus onze mind, oftewel de denkgeest traint van duaal naar non-duaal besef om uiteindelijk ons verstand onder curatele van ons hart te stellen. Dit laatste is het doel van het opnieuw uitgegeven boek Een Cursus van
Liefde.
Gewoon de Cursus
toepassen In dit artikel zet Frans Kok een aantal aspecten op een rijtje, die aan bod komen als je met de Cursus aan de slag gaat. Uit eigen ervaring weet hij dat de Cursus soms lastig oe te passen is.
Een betoverende wereld Marlon Wong-Sioe beschrijft hoe je de wereld - door wat je leert in de Cursus - in een ander perspectief gaat zien. Je ziet dan de werkelijke wereld en die is hemels en betoverend.
De werkelijke wereld Dit gedicht van Helen Schucman beschrijft heel mooi hoe de werkelijke wereld eruit zal
zien.
Je kunt gratis ter kennismaking met het magazine een proefexemplaar aanvragen van het recente nummer. Voor donateurs is het mogelijk om extra exemplaren van eerdere nummers te bestellen tegen verzendkosten.
3. Kom jij vrijwilligen bij MIC? - herhaalde oproep
Voor onze vrijwilligersgroep zijn wij op zoek naar enthousiaste doeners, die willen meehelpen binnen MIC.
Ben je handig op de computer en heb je tijd en zin om op dinsdagochtend administratief en praktisch te ondersteunen op het MIC kantoor in Baarn, dan horen wij graag van
jou. Ook hebben we ondersteuning nodig bij het bijhouden van de website en het helpen bij het verzorgen van de maandelijkse Nieuwsbrief.
Als je interesse hebt, nodigen we je van harte uit dat te laten weten via
info @miraclesincontact.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
4. Nieuwe video's MIC
De nieuwe video met Reine van Dijck van de laatste MIC bijeenkomst op 2 oktober jl. in Doorn is nu beschikbaar: Niets wat ik zie (....) betekent iets.
5. Vraag- en antwoordservice Ken Wapnick
Ik voel me er helemaal klaar voor om ‘te ontwaken’, waarom gebeurt dat dan niet?
"Verschillende keren kwam het bij me op dat dit leven
misschien alleen maar een droom is. Ik heb veel vragen gelezen die te maken hadden met de weerstand die men heeft om te ontwaken. Ik wil boven alles uit deze droom ontwaken, dus volgens mij heb ik meer dan 'een beetje bereidwilligheid`. Als dit ook is wat Jezus en de Heilige Geest voor ons willen, waarom kan ik dan niet ontwaken, terwijl ik dat toch zo graag wil?"
Rita Beullens, Zeewolde Start nieuwe lees- en studiegroep
Wekelijks op wo-av van 19.30 tot 21.30 uur
06 - 547 853 80
8. Lees- en kijktips van de redactie
9. Betaalde aankondigingen
Online ECIW groep elke even week op dinsdagavond, door Jane Tipping en Paul Goudsmit
De doorlopende dinsdagavondgroep voor de praktische toepassing van Een cursus in wonderen is ONLINE en FYSIEK bij te wonen. Na opgave krijg je de ZOOM link van tevoren via de mail toegestuurd. Deelname 10 euro. Je kunt je opgeven door een
Een weg tot ontwaken in het Christusbewustzijn zoals Jezus die zelf is
gegaan
Voor sommigen is het een vervolg op Een cursus in wonderen, voor anderen is het een
pad op zich.
De originele gechannelde teksten zijn zowel rechtstreeks te beluisteren als ook te lezen. Voelen en ademen nemen een belangrijke plaats in binnen dit gedachtegoed. En een deel van de teksten is al vertaald in het Nederlands.
De basis van deze workshop is om volledig eigenaar te worden van het denken dat oorlog en lijden heeft gecreëerd en nog steeds creëert. Alle westerse landen hebben een donkere geschiedenis van uitbuiting, geweld, hebzucht en dominantie.
Deze workshop zal zich richten op vergeving die ons huidige denken
overstijgt, teruggrijpt naar onze voorouders en projecteert in de toekomst.
Datum: 5 november 2022 Tijd: 10:00 - 16:00 Locatie: Krachtwijkerweg 11 Hoogland (bij Amersfoort) Kosten: 80 Euro Aanmelden: info @icunow.nl Meer informatie: Paul @icunow.nl of 06-23336411
Ken en Ana komen naar Nederland!
Ken Clifford en Ana Urréjola hebben beiden jarenlang in de Living Miracles community rond David Hoffmeister geleefd. Zij hebben Een cursus in wonderen in de praktijk ervaren in een liefdevolle omgeving. Zij reizen sinds december 2021 door Europa om
hun rijke ervaring te delen met anderen.
Nu mogen wij hen tot onze vreugde
ontmoeten in Nederland. Ken en Ana hebben hun leven gewijd aan het delen van praktische ervaringen door vergeving en de vrede die ontstaat vanuit een leven onder leiding van de Heilige Geest. Zij geven 2 workshops waarbij wij eenieder hierbij van harte uitnodigen.
Op zondag 6 november geven zij een bijeenkomst in Westmaas (onder Rotterdam).
Tijd: 10.30 - 16.30 uur
Onderwerp: Love is a Letting Go of Fear
Voorgestelde bijdrage: €40
Opgeven en info: Sandrina, tel: 06-42840655, Sandrina
@praktijkdedialoog.nl
10. Miracles in Contact als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI)
Je kunt meedoen door je hulp als vrijwilliger aan te bieden, een financiële bijdrage aan onze stichting is van harte welkom. Wij zijn een ANBI stichting, dat wil zeggen dat je bijdrage aftrekbaar is van de belasting. Lees meer over de doelstelling van MIC.