Je krijgt deze Nieuwsbrief toegestuurd omdat je je hiervoor hebt aangemeld bij miraclesincontact.nl. Je ontvangt de Nieuwsbrief altijd rond de 20e, behalve in juli.
Komt het niet duidelijk over, klik dan op de link voor de onlineversie. Alle aankondigingen hieronder zijn aanklikbaar voor meer informatie en inspiratie!
Fijn als je deze nieuwsbrief doorstuurt naar vrienden en kennissen die misschien ook geïnteresseerd zijn.
1. Ontmoetingsdagen
Doorn Iedere eerste zondag van de maand, met uitzondering van juli en augustus. Als de zondag op een algemene feestdag valt, wordt de middag één week verschoven.
LET OP: Zo wordt de juni-bijeenkomst, die op 1e Pinksterdag zou vallen, verschoven van 5 juni naar 12 juni 2022.
LET OP: En zo wordt de Nieuwjaarsbijeenkomst, die op 1 januari zou vallen, verschoven naar 8 januari 2023.
Zondag 12 juni - Olette Luitwieler Jij bent Gods werk
Locatie: Landgoed Zonheuvel, Amersfoortseweg 98, 3941 EP Doorn Programma live: 14:00 tot 15:30 uur, zaal open van 13:00 tot 17:00 uur Programma Zoom: 14:00 uur - ca. 15:30 uur; Zoom room open van 13:30 tot 17:00 uur Entree: vrijwillige donatie als tegemoetkoming in de kosten van zaalhuur en overige kosten Coördinatie: Wiebe Heitman
Via ZOOM te volgen - aanmelden is noodzakelijk. KlikHIERvoor aanmelden Zoom. Denkt u aan de mogelijkheden voor een donatie? Klik HIER voor Zoom instructies.
Utrecht Iedere derde zondag van de maand, met uitzondering van juli en augustus.
Zondag 19 juni - Peter Winteraeken Er is een andere manier om naar de wereld te kijken
Locatie: Gebouw ‘Het Odd Fellowhuis’, Bemuurde Weerd OZ 31, 3514 AP te Utrecht. Parkeren: op zondag gratis en het is 15 minuten lopen vanaf Utrecht Centraal Station Programma: 11:00 tot 12:30 uur, zaal open vanaf 10:30 uur Entree: €10, U-pas €7 Coördinator: Walter van Bijsterveld; 06 -145 910 00 E-mail: ontmoetingspuntutrecht @ gmail.com
Parkeren: Chasséterrein, Chasséveld 17, 4811 DH Breda, betaald parkeren Programma: 14:00 tot 16:00 uur, zaal open vanaf 13:30 uur.
Na afloop van de lezing is er een nazit, waarbij we in groepjes napraten over het thema Sluiting: 16:30 uur Entree: € 20,00, consumpties zijn voor eigen rekening Aanmelden: voor 10 juni bij info @ eciw-breda.
Zondag 29 mei - Els Thissen Vergeef en je bent vrij
Programma: lezing 14:00 tot 15:30 uur, ruimte open van 13:00 tot 17:00 uur Locatie: Kerk, De Verrezen Heer, Berchemstadionstraat 8, 2600 Berchem (Antwerpen) Entree: 12€
2. Oproep vrijwilligers MIC voor de zondagbijeenkomsten
Voor onze vrijwilligersgroep zijn wij op zoek naar enthousiaste mensen, die willen meehelpen binnen het MIC.
We zoeken hulp bij de organisatie van de maandelijkse bijeenkomsten in Doorn. Bijvoorbeeld bij het helpen opruimen en afbouwen en bij het (weg)brengen van boeken.
Als je vaak bij de bijeenkomsten bent en interesse hebt om als vrijwilliger mee te werken binnen het MIC, nodigen we je van harte uit dat kenbaar te maken via info @miraclesincontact.nl. Wij nemen dan contact met je op.
"Ik weet dat Een cursus in wonderen niet gericht is op het niveau van gedrag. Volgens de Cursus is een depressie een poging om God aan te vallen. Daarom ben ik boos op mezelf, omdat ik me depressief voel over de oorlog in Irak. Ik denk dat ik ‘daarboven’ moet staan. Was het verkeerd dat ik hoopte dat vrede zou zegevieren op een fysiek niveau? Het feit dat ik depressief ben omdat dit niet is gebeurd, is
dat een teken van mijn speciaalheid?"
Lees de reactie van Ken Wapnick op deze zeer actuele vraagHIER
In deze ervaringsgerichte workshop word je uitgenodigd al je onvrede te delen en weerstand te onderzoeken. Je leert en oefent een praktische methode die je kunt gebruiken in ieder aspect van je leven en in al je relaties. Deze methode is gebaseerd op de toepassing van de ideeën van Een cursus in wonderen. Klik voor info en aanmelden HIER
Hemelvaartsworkshop ‘Lichter Leven’
Wanneer: do 26 t/m za 28 mei 2022 Waarom: omdat Attitudinal Healing je de keuze voor innerlijke vrede laat ervaren, in de dagelijkse praktijk. Waar: de workshop wordt gegeven door Monique Zomer in Heiloo (NH) Meer info of meedoen? Kijk op: www.lichtopwonderen.nl/hemelvaartsworkshop/
Van harte welkom en voel je vrij!
Stepping Up: 31 juli-13 augustus 2022
Dit is een workshop waarin je jezelf leert ervaren en zijn, je leven en potentieel ten volle levend. Je leert dat wie je denkt te zijn ondergeschikt is aan Wat je in werkelijkheid bent door je maskers en angsten los te laten. Hierdoor kun je ook je ware functie leren herkennen en smelt onze angst om het leven voluit te leven weg.
Voor meer informatie zie aanbod workshop
Reis naar Iran
Wie heeft interesse voor een
14-daagse rondreis door een klein stukje van Iran? In de 2e helft van september. Het is een combinatiereis. Dat wil zeggen: kennismaken met cultuur en natuur en met het Iraanse volk. Laten we samen op reis gaan en samen verder ontwaken tot ons ware Zelf.
Online ECIW groep elke even week op dinsdagavond, door Jane Tipping en Paul Goudsmit.
De doorlopende dinsdagavondgroep voor de praktische toepassing van Een cursus in wonderen gaatONLINE door.
Na opgave krijg je de ZOOM-link van tevoren via de mail toegestuurd. Deelname 10 euro. Je kunt je opgeven door een e-mail te sturen via het contactformulier op de website .
Uitnodiging dagelijkse meditatie -
Les van de dag
Je bent van harte uitgenodigd om de dagelijkse meditatie op basis van de (ACIM) werkboeklessen online te volgen. Een meditatie voor het moment van je ‘Stille Tijd’, naar de geest en richting die de les van de dag aangeeft.
Als je het fijn vindt in sfeer van gebed de werkboekles van de dag begeleid te doen, in besef van Eenheid, in verbondenheid met je broeders en zusters, verenigd in jouw Vader, luister dan op een door jouw gekozen tijdstip, of tijdens meerdere oefenperiodes per dag.
Je reacties, vragen en contact zijn welkom.
Hart&Ziel, praktijk voor spirituele psychotherapie en coaching (individueel, relatie). Kijk op: www.hartenzielheiloo.nl/aanbod
The Way of Mastery
Een weg tot ontwaken in het Christusbewustzijn
zoals Jezus die zelf is gegaan
Voor sommigen is het een vervolg op Een cursus in wonderen, voor anderen is het een pad op zich.
De originele gechannelde teksten zijn zowel rechtstreeks te beluisteren als ook te lezen.
Voelen en ademen nemen een belangrijke plaats in binnen dit gedachtegoed.
En een deel van de teksten is al vertaald in het Nederlands.
Voor meer info en studiegroepen zie: www.thewayofmastery.nl
9. Miracles in Contact als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI)
Je kunt meedoen door je hulp als vrijwilliger aan te bieden, een financiële bijdrage aan onze stichting is van harte welkom. Wij zijn een ANBI stichting, dat wil zeggen dat je bijdrage aftrekbaar is van de belasting. Lees meer over de doelstelling van MIC.